Bli kjent med Nils

Møt vår daglige leder Nils, en fremoverlent, optimistisk og veldig energisk mann.
Nils har bred erfaring fra møbel og interiørbransjen og kommer tidligere fra hotell og restaurant verdenen hvor han har vært ansvarlig for mange store utviklingsprosjekter.

Med Nils bak roret har A. Huseby gjennomgått en total digital transformasjon som har brakt oss inn i det 22 århundret. Målet er at A. Huseby skal bli arenaen for nordisk design og interiør i Norge. Det naturlige samlingspunktet for folk som er interessert i å lære mer om, la seg inspirere av og kjøpe nordiske kvalitetsmøbler.

Nils sitter ikke bare bak kontorpulten, du finner han like gjerne ute i butikken i full sving med å hjelpe kunder eller endre på utstillingen.

Hva er din bakgrunn? 

Da jeg var 16 år begynte jeg å jobbe for min onkel som var hotelldirektør, jeg merket fort at det ikke var noe tvil om hva jeg skulle jobbe med. Jeg gikk hotellhøyskolen i Lausanne Sveits og tok en master i Finans ved London Business School.  Jeg har siden vært med å bygge opp og drive mange hoteller og restauranter. Blant annet Engø gård, Savoy Hotel i Oslo, Hotel Bristol Stephanie i Brüssel og Hotel Continental i Oslo. I tillegg har jeg jobbet med vinimport i mange år før jeg startet i interiør og møbelbransjen. Mye av jobben i hotellbransjen gikk på å skape konsepter og valg av interiør etc. så det var en naturlig overgang til denne bransjen hvor jeg blant annet har drevet Howard interiør og vært direktør og ansvarlig for interiørsatsingen i Skeidar. 

Hva er du god på? 

Jeg er god på å lage struktur i firmaer, og er stolt av at A.Huseby det siste året har gjennomgått omfattende endringer som styrker oss for fremtiden. Vi har spesielt modernisert oss når det kommer til digitalisering samt lager og logistikk. Blant annet har vi snudd markedsføringsfokuset vårt fra analogt til digitalt, fått på plass en sterk nettbutikk og leverer gode resultater til eierne. 

Hvordan syns du A.Huseby skiller seg ut fra sine konkurrenter?

Vi har spesialisert oss på et smalt segment av produkter fra høyt respekterte nordisek leverandører. Vi er opptatt av kortreiste, bærekraftige kvalitetsmøbler som vi kan stå inne for, og som vi gleder oss over å dele med våre kunder. 

I fremtiden ønsker vi, i enda større grad, å arbeide med unge skandinaviske designere som ønsker å vise frem sitt uttrykk. 

Noen av Nils sine favoritter

Hvilken retning skal A.Huseby gå i fremover?

I disse dager gjør vi tilpasninger til vår visjon og forretningsidé. Det må til i disse tider, og jeg tror det er helt riktig av oss å være enda mer fremoverlente nå. Vi ønsker å bli selve Arenaen for nordisk design og interiør i Norge. Det naturlige samlingspunktet for folk som er interessert i å lære mer om, la seg inspirere av og kjøpe nordiske kvalitetsmøbler. 

Dette gjør vi ved å skape en plattform med de riktige produktene, kompetanse, høy servicegrad/innstilling og et brennende ønske om å formidle nordisk design. 

Hva tror du blir viktig for A.Huseby å fokusere på i fremtiden?

Det blir å skape den unike helhetlige arenaen, hvor møbel og designinteresserte finner inspirasjon. Vi gjør dette via kurs, presentasjoner, events, arrangementer med kurs, presentasjoner av designere, opplæring av kunder i for eksempel vedlikehold av tremøbler.
Hyppig kommunikasjon i sosiale medier og sterk oppfølging av vår kundeklubb som vi legger mye ressurser i, vil også bli en viktig faktor.  Vi tar ekstra godt vare på kundeklubben vår og gir våre kunder helt spesielle tilbud og muligheter som lojale venner av A.Huseby.

Hva syns du er best med å jobbe her?

Det er to ting: Å være omgitt av vakre interessante produkter, og å jobbe i et miljø med flinke, positive mennesker som jeg trives sammen med.

Hvem er din favorittleverandør?

Det er mange, men jeg kan trekke frem Fredericia ettersom jeg liker Børge Mogensens klassiske design. Montana på grunn av sine farger og funksjonalitet og Nuen for sitt moderne uttrykk innen klassisk norsk design. Vi heier på norsk design og gleder oss over å se at leverandører som Tonning&Stryn, Eikund og Nuen stadig får en større plass i butikken. 

Hva er ditt neste drømmekjøp?

Det må nødt til å bli Karin stolen fra Dux som jeg har hatt øyne for veldig lenge, eller spanskestolen fra Fredericia.